white dress & blue coat

H&M coat and dress & Vagabond shoes
Photos: Alban
Today I made myself a day off and what is better on those days than to wear a beautiful dress. This one is white, with an abstract slightly geometric blue print- nothing I wouldn't love. Normally I would wear a dress like this with heels, but since the first thing I did in the morning was putting on  red lipstick I decided to go flat since i didn't want to look too made up. I usually don't like to look "perfect", I always like when I have an understated element in an otherwise polished look. The lipstick is Chanel's Rouge Allure Velvet in La Fascinante and is by far the best lipstick I have ever had. I was looking for a nice matte lipstick for a while and when I stumbled upon this one at the Prague airport I was sold- even if it is matte it does feel very creamy and it goes off very very slowly and evenly and leaves quite a stain- I once forgot I was wearing it at a party and it was still almost all there after 4 hours of intense drinking. I am really into make up lately and I think I might do a little post about it soon. Hope you'll have a great week!

Dnes jsem si udělala den volna, což je ideální den na to, vzít si na sebe nějaké hezké šaty. Tyhle jsou bílé, s geometricko-abstraktním potiskem v modrých tónech- nic co by se mi mohlo nelíbit. Normálně bych si je na sebe vzala asi s podpatky, ale od rána jsem na sobě měla červenou rtěnku, takže jsem si vzala ploché boty abych nevypadala moc načančaně. Obecně se mi nelíbí vypadat příliš "perfektně", vždycky jsem radši, když mám na sobě něco, co zmírní jinak až příliš uhlazený celek. Rtěnka je Rouge Allure Velvet od Chanelu v odstínu La Fascinante a je to ta nejlepší rtěnka, co jsem kdy měla. Už nějakou dobu jsem se poohlížela po matné rtěnce a na tuhle jsem narazila na pražském letišti (kde mají mimochodem nejlepší ceny kosmetiky široko daleko)- i když je matná tak má krémovou konzistenci, co nevysušuje, vydrží na rtech hodně dlouho a nechává po sobě "stain" ("vpitou" barvu)- jednou jsem zapomněla, že ji mám na sobě na párty a po několika hodinách intenzivního pití byla stále skoro všechna na svém místě. Poslední dobou mě make up hodně baví a myslím, že o něm nejspíš udělám brzy článek. Krásný zbytek týdne!

31 comments:

  1. Rouge allure velvet je vážně výborná, taky jsem si teď jednu pořídila..akorát v Sephoře, kde už ta cena nebyla zdaleka tak příjemná.

    ReplyDelete
  2. jasne jasne chceme mejkap! a toto vravim prvy krat v zivote :-D

    ReplyDelete
  3. Modra a červena je nejlepší kombinace!

    ReplyDelete
  4. Moc hezke, slusi ti to. Hlavne kabat a odstin rtenky vedou! :)

    ReplyDelete
  5. úžasný! ten kabát je fakt pěknej a rtěnka ti neskutečně sekne!

    ReplyDelete
  6. krasna kombinacia, svedci ti to! :)

    www.perlaoreneta.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. saty skvele! a chci take takove pocasi jak mas ty!!!! tady ta zima me uz nebaviii!

    ReplyDelete
  8. taky mam radši něčím "shozený" outfity...úplně vypiplaná se necejtim dobře, perfekt vzhled (i s makeupem) beru jen při zvláštních příležitostích, třeba plesech

    ReplyDelete
  9. Me encanta el look, el vestido es ideal!!!

    http://stylearua.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Ahoj Adél, souhlasím do putníku s tím, cos napsala o rtěnkách Chanel, já jsem do kosmetiky blázen, nemám kosmetický šuplík ale kosmetickou komodu :))) a o rtěnkách Chanel můžu říct, že to jsou nejlepší rtěnky, co jsem kdy vyzkoušela (a že je spíš míň toho, co jsem nevyzkoušela :)). Vyrábí se ve fantastických odstínech, mají skvělou krémovou konzistenci a přestože nejsou uváděny jako dlouhotrvající, vydrží na rtech až do odlíčení. Já miluju řadu Rouge Coco, nejlépe odstíny 09, 05 a 97 (ale ten už bohužel nevyrábí, bééé). No a kupuju je ve Španělsku nebo na Kanárech, protože v ČR jsou dost předražené (možná kromě toho letiště, ale já létám z Vídně).

    ReplyDelete
  11. Love this ensemble! Your dress is beautiful and it looks so good with the cobalt coat!

    Kate xo petite-adventures.blogspot.ca

    ReplyDelete
  12. You know you're one of them. Please, just admit it. Step 1 If your Android web browser is not already running, start it up by selecting the Browser app. http://is.gd/aRXuXc It's an interesting looking concept and reminiscent of
    the limited edition Porsche Black Berry we saw a few weeks ago.

    Return here for any updates regarding this crime.
    My web site > http://is.gd

    ReplyDelete
  13. Simple, but pretty =) good jop! =)

    ReplyDelete
  14. Tenisky k elegantnym satam, to je moja :) Palce hore :)

    ReplyDelete
  15. škoda, nikam pravidelně nelétám.... hned bych něco pokoupila...Jinak dnes jsem kupovala Rouge Allure v Douglas za 880,- a Sephoře jsem ji viděla za 960,- , jestli si dobře pamatuju...

    ReplyDelete
  16. Tady ti to moc sluší, hezká kombinace. like..:)

    ReplyDelete
  17. I blog often and I truly appreciate your information. This article has truly peaked my interest.
    I am going to bookmark your site and keep checking for new
    information about once per week. I opted in for your Feed as well.


    My blog post :: phen375

    ReplyDelete
  18. I enjoy what you guys are usually up too. This type of clever work and coverage!
    Keep up the great works guys I've included you guys to our blogroll.

    my web-site; http://Buymaleextra.Eklablog.com

    ReplyDelete
  19. I was recommended this web site by means of my cousin.
    I'm not positive whether or not this post is written by him as nobody else recognise such targeted approximately my trouble. You're amazing!
    Thanks!

    Review my weblog :: http://buysizegenetics.eklablog.com

    ReplyDelete
  20. I was able to find good info from your articles.



    my website; http://www.futsalveneto.com/

    ReplyDelete
  21. Howdy fantastic blog! Does running a blog like this take a lot of work?
    I have absolutely no expertise in coding however I had been
    hoping to start my own blog in the near future. Anyway,
    if you have any ideas or techniques for new blog owners please share.
    I know this is off subject but I simply had to ask.
    Appreciate it!

    Here is my site :: semen pill comparison

    ReplyDelete
  22. Hi there! Someone in my Myspace group shared this site
    with us so I came to look it over. I'm definitely loving the information. I'm
    book-marking and will be tweeting this to my followers!
    Outstanding blog and superb design.

    Take a look at my web page; dietary pills that work

    ReplyDelete
  23. Super, super cute look and you rocked it I absolutely love this dress so refreshing..!!

    ReplyDelete