my top 10 buys in 2015 (and 5 worst)

Konečně nastal čas se s vámi podělit o mé nejlepší a nejhorší kousky roku 2015. Přátelé opravdu vás nešálí zrak, nenastala chyba v Matrixu, ani jsem nevymyslela stroj času, prostě jen v říjnu píšu článek, co měl vyjít v roce 2015. Abych vše uvedla na pravou míru- mám ho napsaný v šuplíku někdy od března, jen jsem na něj trošičku pozapomněla. Vzhledem k tomu, jak mi ale záleží na tom se s vámi dělit o úspěchy a neúspěchy budování mého šatníku, a taky že velká většina věcí je podzimních či zimních, tak mi prostě bylo líto ho ponechat v zapomnění. Kromě toho, napsat rekapitulační článek v lednu umí každý, v říjnu už to chce gule! A samozřejmě, aby se neřeklo, připojuji také seznam těch méně šťastných nákupů.




TOP 10

1. Kotníčkové kozačky Gloria Ortiz

Bot bude v tomto seznamu víc než dost, (ne)překvapivě všechny bez podpatků, protože to je prostě to, co ve všední dny nosím nejčastěji.
Tyto jsem sehnala poslední v mojí velikosti se 70% slevou. Zpětně si říkám, že by se mi vyplatily i beze slevy, tolikrát jsem je na sobě měla. Pro mě jsou prostě černé boty grunt a neobejdu se bez nich. Taky mám už delší dobu slabost pro ty špičaté, protože pidi postavy jako tu mojí opticky o fousek prodlouží. Vyrobeny ve Španělsku, celokožené, naprosto dokonale základní model. Kdyby se mi podařilo něco podobného sehnat i v jiném typu kůže či barvě, tak bych byla velice šťastná!

2. Adidas Stan Smith

Koho nepopadla teniskománie, nechť hodí polobotkou. Tenisky prostě nosí všichni a tyto konkrétně vídám na každém rohu. Není se čemu divit, jsou designově velice jednoduché a moc pohodlné díky ortopedické vložce. Já si oblíbila trend bílých tenisek ke všemu (edit: i když teď už mě taky tolik nebaví :) , takže tyhle už jsou lehce sešlé a zasloužily by si pořádnější koupel. Cenově se mi ale "povedly", kupovala jsem je v dětském oddělení se slevou, kde mě myslím stály polovinu toho, co by stály ty dospělé. Základní Adidasky najdete v dětském až do velikosti 40, nebudu vám lhát a zastírat, že bych raději neměla tmavě modré (dětské mají jen zelené a růžové), ale za půlku ceny jsem ochotná to skousnout.

3. Kabelka Matt & Nat

Kdyby mi někdo před dvěma roky řekl, že si koupím nekoženou kabelku za takovéto peníze, asi bych si pěkně vytvarovala břišáky vším tím smíchem. Ale člověk míní, život mění a já teď veganskou kabelku řadím do svého top 10. Svět se zbláznil.
Začalo to tím, že jsem minulé jaro naprosto propadla béžové barvě. A jakmile propadnu nějaké barvě, tak si v ní chci vše pořídit a ač nejsem kabelková, tak první volba padne většinou na kabelku. Béžová kabelka, říkám si, hodí se ke všemu.
Jenomže jak už to tak bývá, výrobci kabelek neměli ten pocit, že bych potřebovala zrovna béžovou a tato a ještě model Orwell (mnohem méně praktický) byly ty jediné pěkné, na které jsem narazila. Rozhodla jsem se dát kožence šanci a byla to skvělá volba. Je hodně silná, takže kabelka i po mnoha nošeních drží tvar, je nepromokavá (neuvěřitelná výhoda nebát se o své elektrické přístroje!), snadno omyvatelná, kožená kabelka ve stejné barvě by teď už nebyla stejné barvy a to že jde připnout na kolo, mi dodnes přijde jako úplná bomba.
Kabelky Matt & Nat mám už dvě (pak ještě tuhle růžovou), ale na druhé se projevila tenčí "kůže" a už je trochu prošoupaná na rozích. Tahle je ale na světlou kabelku stále ještě v neskutečné formě.

4. Kožená sukně Zara

Jak už jsem již psala v článku "Co si kde koupit?", na levné kožené věci se vyplatí zajít si do Zary. Kožená sukně patří k mým základům šatníku a když jsem loni sháněla náhradu za moji léta milovanou, byla jsem moc ráda, že jsem narazila zrovna na tuhle. Áčkové střihy miluji a kvalitativně jí není co vytknout. Přežila dokonce i nějaké to ruční praní a jednu (naprosto neúmyslnou) výřivku v pračce.

5. Džíny Acne Studios Skin 5

Když jsem minulý podzim sháněla nové černé džíny, plácla jsem se přes kapsu a koupila jsem si pět kapes od Acne. V životě nenosím nic víc, než právě černé spodky, nosím je po celý rok a nikdy nez nich nikam neodcestuji, takže jsem si byla jistá, že i tak z nich dokážu ve finále dostat slušný CPW.
Nejsem zas takový dobrodruh, abych si džíny kupovala přes internet a cesta do Amsterdamu byla dobrou příležitostí omrknout tamější Acne Store, Vzala jsem si o velikost méně, než je má obvyklá velikost, která byla zrovna vyprodaná. V té chvíli to bylo v pohodě, teď po jedné celé zimě a v období podzimních a stále-ještě-po-zkouškových špíčků se nějaký muffinek občas trochu dere ven- ale žádná cupcaková katastrofa. V dobru jim ale budiž, že ani přes veškerou vypjatost nedělají varhánky a po několika měsících (edit: roce) neztratily barvu ani tvar.

6. Boty Topshop Kingdom

Černé placaté boty jsou vedle černých slimek moje nejnávratnější investice, jakékoliv jsem nosila až do rozpadnutí. U těchto to zatím naštěstí vůbec nehrozí, jsou krásně kvalitně provedené a jsou zároveň dost jednoduché i ozvláštněné, aby se hodily opravdu ke všemu.

8. Bílé šaty H&M

Bílé šaty jsem si přála již několik letních sezón a až loni jsem konečně narazila na ty pravé. Pouzdrové, se zajímavým detailem zavinutí a z akorát tak silné látky, aby udržela všechno pohromadě, neprosvítalo to a zároveň byla příjemná na nošení.

9. Černé šaty & Other Stories

Coco Chanel nebyla úplně vedle, když malé černé označila za základ každého dámského šatníku. V těchto jsem v podstatě strávila léto. Jsou z bavlny, lehké, mají skvělý střih ukazující mé dvě největší přednosti, dají se obléct seriózněji i na pláž.

10. Černý kabát Zara

Na tenhle kabát jsem jako na samotný samotinký narazila ve slevách, kdo ví proč s švýcarskou visačkou (v Barceloně!) a hned mi bylo jasné, že spolu prožijeme nádherné chvíle při procházkách, v kině, při romantických večeřích, u moře i na cestách po světě. Kabáty s pásky se za poslední rok staly mojí velkou láskou a tímto kabátem to začalo. Je jednoduchý, elegantní, a ač se mu po tisících nošení rozpáraly všechny neviditelné švy (ty šít ručně je fakt lahůdka!), tak i přesto jej považuji za nejlepší koupi, protože kdo by nepotřeboval pěkný černý kabát.

Edit: jojo, zapomněla jsem už na jaře číslo 7, ale naštěstí jsem měla připravené Honorable Mentions!


Honorable Mentions:

Šedá šála z H&M

Nejvíc basic jednoduchá tkaná 100% vlněná šála v basic barvě. Tu už jsem si sice kupovala před dvěma roky (proto taky jsem jí nechtěla dávat do "normálního" seznamu), ale jednou jsem si ji při příletu na letiště sundala na toaletách a pak jsem prošla takovými těmi dveřmi, kde vám říkají, že už se zpátky nevrátíte a potvrzuji, zpátky už vás prostě nepustí, ani vám nikdo z přihlížejících uklízeček nemůže pro ni zajít, ani ji nikdo neodevzdá do ztrát a nálezů, ale prostě si ji někdo nechá. Jediné, co mě hřeje u srdce (kromě toho duplikátu, co mi věnovala sestra, díky!) je to, že byla dost podstatně otřená o potřísněné záchodové prkýnko, což byl taky důvod, proč jsem si ji na záchodkách sundala in the first place.

Vysoké kozačky H&M

Nebudu vám lhát, kozačky nad kolena prostě nejsou nejvýnosnější koupí v historii lidstva, nicméně jsou fakt nádherné a krásně zpracované, ve finále taky docela nositelné, takže jsem dost dlouho váhala, jestli je do Top 10 a nakonec jsem to vyřešila takto šibalsky.

Flop 5

1. Fialové šaty H&M

Světle fialová mi přišla jako super nápad, ale nebyla. Hlavně kvůli barvě jsem je na sobě měla jen párkrát, což je škoda, protože kvalitativně jim není co vytknout. Edit: taky mi zvýrazňují můj po-zkouškový špíček na břiše.

2. Kozačky Zara

Už jsem o nich psala tady. Krásné, ale z podrážky se bohužel ošoupala všechna barva, takže jsem je vrátila.

3. Kabát ASOS

Tenhle kabát jsem si objednala tak trochu omylem, kdy jsem na Asosu zmáčkla třikrát za sebou tlačítko "Dále". Nicméně po úspěchu černého jsem si řekla, že světlá verze nebude k zahození. Já nevím jak vy, ale já na Asosu skoro přestala nakupovat, protože jsem si uvědomila, že za celá ta léta moje objednávky nikdy nedostály mému očekávání, především kvalitativně. Nejinak tomu bylo ani tentokrát, barva je světlejší, než na obrázku a svrchní materiál je o hodně tenčí, než vypadal na fotkách. Ale lenost jít ho vrátit v kombinaci s pocitem, že lepší světlý kabát už letos neseženu (což byla ve finále pravda), mě ve finále donutily si ho ho nechat. Znovu bych si ho nekoupila, ale aspoň už si dávám pořádný pozor, na jaké paypalové tlačítko sahám.

4. Hedvábné tílko Mango

Takové to, když jste líní si něco zkoušet a pak je vám to těsné přes prsa.

5. Béžové boty Topshop

Krásné, kvalitní, ale nevím jak vy, ale já jsem tak strašně zlenivěla na nošení podpatků, že jejich CPW bohužel zůstal moc vysoký.

6. Náhrdelník Urban Outfitters
Byl začátek měsíce, na účtě se mi rozvalovaly nové love, což je ideální příležitost kouknout se, co mají kde nového. Zůstal mi v ruce tento pěkný náhrdelník, jenomže už po pár nošeních z něj šla barva dolů a ze mě šla dolů touha kupovat si levnou bižuterii.


Jak můžete vidět, ani tak světa zběhlý člověk jako já se chybám prostě nevyhne. Nicméně k mé radosti jsou ty "chybovací" položky věci malé a nic, nad čím bych dlouze přemýšlela. Ty nejlepší jsou naopak promyšlené nákupy (ne nutně nehorázně drahé), buď věci, které jsou v nabídce neustále, nebo věci co jsem už dlouho sháněla (například černý kabát) a když jsem je viděla, tak jsem si je vzala. Moje rada tedy zní: promýšlejte a pak nakupujte. I letos už mám pár oblíbenců a jednoho jasného lůzra, takže v říjnu 2017 se s vámi o ně podělím ;) Mějte se krásně!

9 comments:

  1. Adél, super článek! Hrozně se mi líbí ta kožená sukně, přesně takovou bych si přála mít v šatníku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Díky, jsem ráda, že aspoň někdo ho ocení! :)

      Delete
  2. Super článok a v podstate ani nevadí, že prišiel tak nejak 9 mesiacov neskôr ako mal. Neviem ako ty, ale mne koncom januára už tie články "blablabla 2015" liezli aj z uší.
    Ja som si tiež jednu dobu myslela, že fialová je dobrý nápad, ale už som múdrejšia...
    Závidím ti hlavne tie acne jeansy (to je jasné) a kotníkové kozačky. Ja som si jedny minulú rok zaobstarala a potom som mala pocit, že sa mi k ničomu nehodia alebo že mi stučňujú členok. Teraz neviem, čo s nimi.

    Katarína

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mně se ten odstín furt líbí, ale straaašně těžko se kombinuje :)
      Jinak na kotníčkové boty nedám dopustit, ale je fakt že ty lýtka občas zesilňují. Chce to hlídat délky sukní (ne všechny jsou k nim lichotivé) a nebo se mi k nim líbí slimky.

      Delete
  3. Skvelý článok Adel! :) Súhlasím, že čierne džíny sú must, ja ich nosím veľmi často až som si povedala, že by sa mi zišli ešte jedny, pretože v zime mám pocit, že sú moja druhá koža :D. Púdrové boty na opätku sú krásne! Ale rozumiem, že ich moc nevynosíš, ja som tiež veľmi zpohodlnela a keď volím medzi opätkami a nízkymi botami, vieš si asi predstaviť, čo vyhrá :D. Ale povedala som si, že to už musím zmeniť, lebo pri mojich 154 cm by som si už na opätky mohla zvyknúť. Preto som si už vyhliadla jedny kotníkové čierne čižmičky s hrubým opätkom, na ktorom sa dobre chodí! :D

    ReplyDelete
  4. Adel, skvělý článek. Jsi jedna z mála blogerek, u které otevírám každý článek s radostí, protože skvěle píšeš,obsah je zajímavý a fotky mě taky baví. Měj se krásně a těším se zas na příště :) A.

    ReplyDelete
  5. Adel, ten tvoj humor a nadhľad v článkov.To ma bude vždy baviť.
    Teším sa teda na říjen 2017. Snáď to nepokazíš a nezverejníš článok už v únoru.

    ReplyDelete
  6. Tyhle články mám nejradši. A píšeš vtipně a zajímavě! ;) (y)

    ReplyDelete