Míla jewellery


About a month ago, my school friend Valentina invited to visit her Mum Míla's jewellery shop in Prague. I was already looking for a new piece of jewellery to add to my ridiculously small permanent collection- I always find it so difficult to find something, that would be a 100% me and I can tell you I am not easy to please ;) I don't know if you know how the classic jewellery shops look in Prague, but I can tell you it's no jackpot (according to Mrs Míla told me it's because the Czech customer prefers the "German" design). 
I actually bought the first thing she picked for me and that is the four leaf clover necklace- a little shiny, but not too much and goes great for layering with other pieces! If you're looking for a jewellery shop in Prague with simple (and not so simple) Italian design, I'd highly recommend you to stop by. Mrs Míla is really helpful and you won't go out empty handed. At Míla BoutiqueRytířská 7, 110 00, Praha 1-Staré Město.

Asi před měsícem mě ještě v Praze moje kamarádka ze školy Valentýna pozvala do klenotnictví její Maminky Míly. Já v tu chvíli zrovna hledala nějaký nový kousek do mé žalostně malé šperkové kolekce- jsem jediná, komu přijde strašně těžké najít šperky, co by se ke mě 100% hodily? Jak jistě tušíte, není úplně lehké se mi zavděčit ;) Klasická nabídka českých zlatnictví je naprosto nemastná neslaná- podle paní Míly kvůli tomu, že se jedná o německý styl šperků (jen kombinace těch dvou slov mi nahání husí kůži). 
Po dlouhém přemýšlení jsem si pořídila první kousek, který pro mě vybrala a to náhrdelník se třemi čtyřlístky- trochu třpytivý, ale zase ne moc, a jak můžete vidět, tak se skvěle hodí na vrstvení. Pokud někdy budete hledat pražské zlatnictví s opravdu pěkným italským designem, tak vám toto moc doporučuji. Paní Míla je moc milá a má na to opravdu oko. Adresa je Míla, Rytířská 7, 11, Praha 1- Staré Město.


FWSS shirt, Whistles skirt, Uterqüe shies & APC bag.

All jewellery by Mila 

1 comment: