cesta k minimalismu a zase zpátky



Ano, vím, že jako jedna z prvních jsem vás vždy nabádala, ať dvakrát zkoušíte, týden přemýšlíte, a pak teprve vytahujete štrajtofli. Ať si promyslíte ke kolika dalším kouskům vám ta věc bude ladit, kolikrát si ji na sebe vezmete, na kolik vás nakonec vyjde každé jedno nošení.
Sama se těmito pravidly už několik let řídím a opravdu je málo věcí, které by se mi po pár letech nelíbily, které bych musela vyhazovat po jednom nošení kvůli špatnému výběru materiálu, ve skříni mi visí jen dvě věci s cedulkami (oboje na velice speciální nadcházející příležitosti), no prostě využívám svých možností a zdrojů zodpovědně. Taky si myslím, že jakási „capsule wardrobe“ nebo chcete-li šatník, tvořený převážně základními kousky, je skvělý odrazový můstek od dospívajícího šatníku k tomu dospělému, nebo když nevíte, co přesně máte za styl, nebo když chcete přestat utrácet za tisící tričko z řetězců. Ale co dělat, když váš osobní styl není až tak úplně basic?
Po minulém stěhování a mém prvotním zadostiučinění, že mám méně oblečení než přítel (aby taky ne když veškeré zimní zůstalo v Praze) jsem si uvědomila, že všechno to v komínkách vyrovnané oblečení je v odstínech převážně černé, bílé, šedé, tmavě a světle modré, růžové a červené. Všechno jednobarevné, maximálně s proužkem. Výjimek bylo asi pět. Z celého šatníku. Zbytek si tam tak naskládaný velice neutrálně hověl a já si nemohla pomoct než chtít to trochu okořenit. 
Výsledek okořenění můžete vidět na fotce v podobě této zelené žakárovo brokátové květinové áčkové sukně. Basic kousek? Ani náhodou. Jednoduše se mi tak zalíbila její látka a střih, že jsem si ji koupila v Paříži o tři velikosti větší a pak si ji draze nechávala předělávat. Ale je to přesně to, po čem jsem v danou chvíli toužila, závan svěžího vzduchu do mého převážně jednoduchého šatníku.
Módu ráda přirovnávám k jídlu: můžete samozřejmě žít zdravě a na salátech, ale ten šťavnatý hamburger čas od času neuškodí 😉 Stejně tak je fajn, když většina oblečení je praktická, občas to však chce nějaký ten úžasný neracionální kousek, protože móda se má řídit srdcem.
Protože co je víc minimalismus, než něco po čem opravdu toužíte a budete to léta nosit? Že má někdo minimalistický styl, ještě neznamená, že má minimalistický šatník- vsadila bych se, že mnoha "minimal" holkám praskají šatníky ve švech. Když pak ale máte šatník hrající všemi barvami i tvary, ale všechno milujete do posledního švu, tak není tohle právě podstatou toho pravého filozofického minimalismu?
Dávám si tedy předsevzetí, že si budu dopřávat víc toho, co mě "jen tak cvrnkne do nosu". Co třeba nebudu moc ospravedlnit tím, že se to hodí ke všemu, ale co bude tak absolutní trefa do černého, že na to budu týdny myslet a pak si to i přes všechny logické argumenty koupím. Jako třeba tuto kabelku (po té slintám už několik měsíců- nebýt ceny, tak už je dávno moje!). 
A víte, co neomylný ukazatel toho, že to je ta správně úžasně šílená věc? Když mě v tom vidí máma a řekne mi, že „To je teda příšerný!“. Naposledy mi to řekla u tohoto modrého kabátu. Hned pak vím, že to je vončo. Kdo byste potřeboval, ráda vám ji půjčím!

Expertka v pózování haha!

& Other Stories sako, tričko z Petit Bateau, sukně z H&M, boty Uterqüe a kabelka po babičce👵

8 comments:

  1. Mluvíš mi z duše. Mít šatník plný věcí v mých oblíbených barvách a vzorech, které budu mít ráda a nosit dlouhé roky až do úplného roztrhání, a nic navíc. To je pro mě ten jediný správný "minimalismus".

    ReplyDelete
  2. Very nice outfit, chic and elegant!

    https://4highheelsfans.wordpress.com/2018/05/25/bom-dia-lisboa/

    ReplyDelete
  3. asi by som sa mala zašať riadiť tou tvojou radou a nechať si týždeň na premyslenie, kým niečo kúpim :P aby som to potom nemusela predávať na internete :P

    My Supercalifragilisticexpialidocious Diary | Live Better, Love Harder & Cure Hangovers

    ReplyDelete
  4. Vyzerá to super sleek a chic!
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    ReplyDelete
  5. Ha, já to tak mám s přítelem, když mi řekne, že je to příšernost, tak vím, že je to to pravý! :D

    ReplyDelete
  6. Já se aktuálně snažím minimalismus "začlenit" do naší domácnosti, a to včetně šatníku a zjišťuji, že někdy to není tak úplně jednoduché. :-) Co se oblečení týče, snažím se nakupovat věci, které se dají hodně kombinovat a jsou v neutrálních barvách, ale někdy na internetu nebo v obchodě narazím na něco pěkného a pak po tom většinou "šáhnu". :-) Jako například teď u těchto šatiček. Prostě se mi líbí, takže minimalismus neminimalismus, už tuším, jak to asi skončí. :o) Květa

    ReplyDelete
  7. Ráda bych k tomu přešla, jenže mám mraky oblečení a nedá se to ani prodat už :D

    ReplyDelete
  8. Já jsem maximalní minimalista (co se oblékání týče), nejčastěji celá v černém. Jinak super outfit a moc krásné fotky. :)

    ReplyDelete