so little time



As I am getting older, I have come to the terrible realization that I will probably never have the time to do everything I want because well, there are only 24 hours in a day and 7 days in a week. What would I do for an extra weekend day!! I feel like I always have something to do and it has been years since I got a proper break and didn't think about what I still need to do on that day / week / soon enough. When I don't have anything to do for school (like that ever happens), there's always some pending administration, something that needs repairing (just broke a lamp yesterday and I have already scheduled repairing it for next week because guess what- I am too busy this Sunday already), something that needs to be ironed, my eyebrows are getting out of hand, I have millions of ideas for posts in my head but never have a free afternoon to get to them (how to maintain your eyebrows is one article I have in mind), books in my bookshelf I haven't even opened yet (although I am quite satisfied with my improved reading lately!), sewing projects, architects I want to look for in the library and documentaries and movies I want to see.
I want to have fun and travel but I also don't want to miss school and I want to sleep sometimes and my families are all living abroad so if I want to visit them when I have free days it doesn't let me go anywhere else. And even then things sometimes do not happened as you have planned, just like last weekend when I visited my family in Brussels and the next day the whole city was in l'état d'urgence so we had to stay home and I actually had a great time not having to rush anywhere and being able to watch Netflix all day. If someone older than me can tell me it gets better, that would really cheer me up. But since both my retired grandmas always have a ton of things to do as well, I guess I will have to learn to live with the fact that I will never do everything I want in life and that priorities are necessary and inevitable.

///

Čím jsem starší, tím těžší je pro mě myšlenka, že asi nikdy nebudu mít čas na vše co chci stihnout, protože, bohužel, den má jen 24 hodin a týden sedm dní. Co bych dala jen za jediný navíc! Pokaždé mám pocit, že musím udělat plno věcí a už to bude pár let, kdy jsem neměla to štěstí si odpočinout, aniž bych myslela na to, co musím udělat v ten den, týden či v blízké budoucnosti. Když nemám nic do školy (což se přiznejme si, neděje skoro nikdy), musím zařídit něco administrativního, něco potřebuje opravit (včera se mi rozbila lampa a nemám čas ji opravit dnes- mám jí v kalendáři na příští víkend), něco potřebuje vyžehlit, obočí se rozrůstá do brežněvských rozměrů, chci napsat tisíce článků (například jak si upravit obočí), v knihovně mám knihy, co jsem ještě neotevřela (ač na tom poslední měsíce tvrdě pracuji!), chci něco ušít, podívat se na pár architektů v knihovně nebo konečně vidět ten či onen film.
Chci se občas bavit a někdy cestovat a taky si občas odpočinout, ale rodiny bydlí v jiné zemi, takže když mám volno, tak jedu za nimi a zas už nemám čas jet nikam jinam. A občas se věci nedějí tak jak jsem si je naplánovala, jako například minulý víkend jsem navštívila rodinu v Bruselu a druhý den ráno byl vahlášen výjimečný stav, takže se nedalo dělat nic jiného než zůstat doma a koukat se na Netflix. Takže jsem zase nestihla to, co jsem měla v plánu. Pokud mě někdo starší může ujistit, že se to zlepší, tak by mi to udělalo moc velkou radost. Moc velké iluze si ale nedělám, vzhledem k tomu, jak mi obě moje babičky v důchodu neustále říkají, jak nic nestíhají. Asi se budu muset naučit s tím žít a smířit se s tím, že stanovit si priority je nutné a nevyhnutelné a že prostě nikdy nestihnu vše.

Everything from H&M


18 comments:

  1. ja ti závidím že sa stíhaš odfotiť a vyzerať pri tom takto super :-) a zatiaľ na tom nie som lepšie, mám menej času na všetko ako keď som chodila do školy :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. povzbuzující slova od mladé architektky, už se "těším", až tu školu dodělám :) A o focení mám taky článek v plánu... Už asi půl roku :D

      Delete
  2. keby si mala všetok čas sveta a možnosť robiť čokoľvek, nikdy by to nebolo ono, pretože práve o tom to je, o voľbe, o rozhodnutia, o selektovaní vecí a zistení čo je podstatné a čo nie

    ReplyDelete
  3. Můžu tě ujistit, že věkem se to nezlepší, spíš právě naopak. Já si minulej rok řekla, že tímhle stylem žít nechci, protože mi to víc bere než dává. Jenže teď, když mám relativně čas na všechno, co jsem kdy nestíhala, s časem nehorázně plýtvám :/ Protože čím víc něčeho máme, tím větší za to máme i zodpovědnost - jenže ono je hrozně jednoduchý říct si, že "tohle udělám až zítra", protože na to mám přece čas... Takže nejdůležitější je podle mě najít si svůj pevnej bod na časový přímce s tím, že mírná odchylka doleva nebo doprava nevadí, pokud za a) neustrneme na místě nebo za b) žádnej pevnej bod pod nohama nemáme. Tak hodně štěstí a hodně času přeju ;)

    Prádelna

    ReplyDelete
  4. Jsem asi o deset let starší a nezlepší se to, fakt ne. S příchodem dětí se to pak zhorší tak, že pokud si přečteš tento článek, až budeš sama "dětná", dostaneš hysterický záchvat smíchu :-DDD Tím nechci vůbec snižovat tvé nestíhání, ale prostě když do toho schématu vpadne malej tvor, se kterým je třeba se sladit, je to fakt hardcore :-)))
    A druhé jméno každého správného architekta je nestíhám (mám jednoho doma a spousty známých kolem ;-))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak přesně to jsem si říkala, jak že to dělaj lidi s dětma :)

      Delete
  5. - uznejme, ze dokud v tom nasem casovym vzduchoprazdnu stihame zit i tyhle nase virtualni blogovy zivoty, tak tragicky to nebude ,)

    ReplyDelete
    Replies
    1. "stíháme" jednou týdně v mém případě, to JE tragédie! ;)

      Delete
  6. tyto kozačky NUTNĚ potřebuji!!! ale hádám, že jsou z loňska :-/

    ReplyDelete
  7. Super outfit, ale hlavně super článek, moc hezky jsi shrnula hektičnost života, obzvláště v naší "moderní době".
    Úplně s tebou souhlasím!

    Nikola
    http://nicolsview.blogspot.cz/

    ReplyDelete
  8. Ja si to hovorim skoro stale :D A pracou sa to fakt strasne zhorsi :/

    ReplyDelete
  9. tak aspon, že ti to stíhá takhle slušet:D
    ne, fakt se to nezlepší, ale je dobře, že si tak nepřipadam sama=)

    ReplyDelete
  10. jaaaj uplne mi je smutno z toho
    mám to absolutne rovnako :(

    ReplyDelete
  11. Svetr vypadá nádherně :) a mám to podobně! a taky většinu času trávím dumáním nad tím, co s tím... ale jak říkáš, jde o to najít rovnováhu, stihnout se nedá všechno a nebo prostě ne hned... :)
    Young, wild and free

    ReplyDelete
  12. Mám to úplně stejně a to jsem bohužel vyřadila i blog a stejně nemám čas :D :( Připojuji se k přání o den mezi sobotou a nedělí, nikdo mi nevymluví, že by mě spasil :D

    ReplyDelete
  13. Vždy vykouzlíš nádherný a přitom jednoduchý outfit! Krása!

    ReplyDelete
  14. To je podle mě fenomén dnešní doby a lepší to ani nebude. Je jen na každém, jak si to vnitřně nastaví, nestíháme všichni. V souvislosti s tím jsem na doporučení přítele začala číst knihu "Jak se zbavit starostí a naučit se žít". Ty poznatky tam uvedené jsou vážně skvělé. Tak ji třeba taky zkus. :)

    ReplyDelete