DIY leather collar

Photos by me
Those who have been following my blog for a while must know that I have a weakness for anything that has a collar and shirts in particular. Those who have been following my facebook page might know, that I am having a weakness for leather collars. Since I had a black one that I never wore in my closet (since it it very dark in the thenebrious kind of way)  thought it might be a good idea for a DIY.
You will need a shirt, some leather or faux leather (mine is a cut-off from a skirt), glue for textile, chalk & scissors. I had to start with folding the collar and gluing it with the glue, it was very big and I wanted to give it a more modern look, but of course this part is optional. Then I translated the shape of the plain collar onto the leather and added one cm on the sides and on the upper part, those "wings" are what is goind to be folded underneath the original fabric collar. And then simply glue it following the instructions. And voilà, you have a super-cool leather collar before everyone else. What do you think?

Ti z vás, co sledují můj blog  už delší dobu, si museli všimnout, že mám zalíbení v čemkoliv, co má límeček a speciální úchylku pak mám na košile. Ti z vás, co sledují můj profil na facebooku pak možná také vědí, že mám slabost pro košile s koženým límečkem. A jelikož mi jedna černá dlouhou dobu visela ve skříni (protože mi připadala příliš temná), rozhodla jsem se jí použít na tenhle udělej-si-sám projekt.
Budete potřebovat košili, kůži nebo koženku (moje je ustřihnutý kus ze sukně), lepidlo na textil, křídu & nůžky. Já musela začít se zmenšením límečku jelikož ten můj byl příliš velký a chtěla jsem, aby vypadal moderněji, což samozřejmě nemusíte dělat. Potom jsem obkreslila tvar položeného límečku křídou na kůži a po stranách a vrchní části jsem přidala 1cm, kterými se pak podlepí látkový límeček, aby nebyl vidět. Po vystřihnutí pak stačí kůži na látkový límeček přilepit, ohnout přebývající centimetr a též jen přilepit z druhé strany a voilà, máte supr-kůl kožený límeček předtím, než ho budou mít všichni ostatní. Jak se vám líbí?

32 comments:

  1. Ha, to je super nápad! Hned mě napadlo, že bych si takhle předělala jedno sako... díky za inspiraci!

    ReplyDelete
  2. napřed jsem myslela, že jsi fofr-rychle objednala toho KARLa :D
    ale tenhle DIY vypadá skvěle a celý proces i úžasně jednoduše (lepidlo, to je moje, jehla a nit bohužel ne), tak to tak vidím, že si jeden asi taky vykouzlím.
    asi půjdu spíše do světlejších barev.

    ReplyDelete
    Replies
    1. No jako docela jsem se nasmála u toho Karla, protože jsem v tu chvíli zrovna dokončila tenhle :D A je to fakt neskutečně jednoduchoučký, jdi do toho :)

      Delete
  3. dobrýý tak to bych fakt asi nedala! :-D JSEŠ BORKA

    ReplyDelete
  4. Já bych chtěla strašně postuddovanej.

    ReplyDelete
  5. od veci otázka, ten rúž, čo je zač? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Taková růžová fixka od Astoru, ten nejzářivější odstín, co měli :)

      Delete
  6. jej a nerozlepí se při praní? jinak cokoliv koženého miluju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. nemělo by, to lepidlo je na textil i kůži :)

      Delete
  7. skvělý nápad! a rtěnka má moc zajímavou barvu!

    ReplyDelete
  8. Veľmi pekné! Šikula.. len teda asi to prať v rukách, to bude najlepší nápad :-)

    cajova.blogspot.com

    ReplyDelete
  9. Půjde ta košile vyprat? Co udělá kůže a co lepidlo? Nebo je to na jedno použití?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepidlo prát jde, s tou kůží je to horší. Takže to, jako všechny své kožené věci, budu prát ručně ve sprcháči pro miminka :)

      Delete
  10. to je skvělý nápad !!!

    ReplyDelete
  11. ja som tiež dosť už očumovala toho Karla,
    ale ako vidím možno keď si nájdem čas konečne niečo vytvorím, nad nejakým tým golierikom už dlhšie ozmýšľam.

    ReplyDelete
  12. super to jee, a ešte aj rúž máš krásny :)

    ReplyDelete
  13. Do toho bych šla :)

    Na blogu mám GIVEAWAY !!

    http://code-of-fashion.blogspot.com/

    ReplyDelete
  14. super! ja robím goliere trochu inak, ale skúsim aj tento postup, páči sa mi! a ten rúž, chcem ho! :D

    ReplyDelete
  15. nelíbí:( je to takové horkojehloidní. lepší by bylo prostě přišít nový kožený límeček

    ReplyDelete
  16. Bohužel se musím názorově připojit k poslednímu "Anonymousovi". Příliš důkladné mi to provedení nepřipadá. Zepředu je vidět dvojité ohrnutí - to by šlo i lépe vystříhat a důkladně slepit k sobě, aby to tam nedělalo tu vlnu (nebo jak to popsat..). Také bych se přikláněla k tomu, tu kůži aspoň zespoda přišít, což by ani nemuselo být vidět, když by se nepřošilo vše skrz až navrch, ale jen k původnímu límečku. Šiju kůži ručně často, takže ano - je to víc práce a taky k tomu bude třeba ještě šídlo, ale vyplatilo by se to. Při úpravě původního límečku bych se taky nebála použít nůžky, případně ještě jehlu a nit a obšila ho.
    Ale tak na zjištění toho, jak to bude vypadat dobré.
    Adiv

    ReplyDelete
  17. Moc pekne, chvalim zrucnost http://katefashionstyle.blogspot.com/

    ReplyDelete
  18. senzační!!! a moc se mi líbí ta rtěnka...

    ReplyDelete
  19. jakože boží a já jsem si zrovna dneska objednala košili s koženým límečkem, ááááá

    ReplyDelete
  20. Skvělý nápad!
    www.cinderellashinyshoes.blogspot.com

    ReplyDelete